söndag 24 juni 2012

Nothing But Trouble

Jag är ständigt på jakt efter ny bra chick lit, men eftersom jag är rätt kinkig är det sällan jag fastnar för en författare. När jag väl gör det (läs: Jennifer Crusie) läser jag allt jag kan komma över tills dess att jag lessnar.

I hopp om att hitta en ny favoritförfattare gav jag mig i kast med Rachel Gibsons Nothing But Trouble. Chelsea, en halvt misslyckad skådespelare, sväljer sin stolthet och accepterar jobbet som personlig assistent till den framgångsrike hockeyspelaren Mark Bressler. Bressler, vars hockeykarriär fått ett abrupt slut i samband med en bilolycka, är inte direkt den charmige eller glamouröse playboy man skulle kunna tro. Framförallt inte då han gör sitt bästa för att Chelsea ska få sparken. Självklart dröjer det inte länge förrän det börjar slå gnistor mellan det osannolika paret (hon: käck och bubblig girl next door; han: mörk, enigmatisk och bitter idrottsstjärna).

Jag har lite svårt att sätta fingret på vad det är som inte riktigt fungerar med Nothing But Trouble. Det är ändå bra schvung i dialogen, hon- och hanbiten fungerar även om jag tycker att Mark är lite väl fyrkantig och ospännande. Men det saknas liksom en story. De träffas, de grälar, de blir kära. Typ. Däremellan händer inte så mycket. Jag gillar att läsa romance/chick lit, men det måste finnas en intressant historia utöver själva kärlekshistorien och gärna intressanta/roliga side kicks. Och kanske huvudpersoner som känns lite... mer intressanta? Komplicerade? Äh, jag vet inte, jag får nog fortsätta att leta efter ny favvoförfattare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar