onsdag 15 augusti 2012

Excess

Jag har nu läst min första bok i Excess-format! Det är alltså en liten miniutgåva som man läser åt "fel" håll, dvs ett uppslag motsvarar en sida.

Det råkade bli Lisa Jewell's Syskonmakaren, som låg på läsexhyllan på jobbet, och om den kan jag säger jag väl njae (fattar inte den här typen av menlös chic lit som varken är snaskig eller välskriven, inte alls i klass med hennes tidigare typ Ralphs party). Men däremot diggar jag storleken! Jag är barnsligt förtjust i det söta formatet som precis får plats i jackfickan eller i en liten handväska, väger inget och är inte alls svårläst (tvärtom kan jag uppleva texten som mindre i vissa pocketböcker). Det enda som är lite störande är de bibeltunna sidorna som är lite svårbläddrade.



 

Det här får mig att undra om jag inte ändå ska övervinna min ovilja mot att läsa på skärm och satsa på en padda eller rent av att läsa på mobilen. Otroligt praktiskt format och inget mer släpande på handväskor fyllda av tunga böcker. Alla böcker behöver ju faktiskt inte pryda bokhyllan...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar