torsdag 26 april 2012

Flytt

Det värsta med att flytta är kvällen innan flytten då allt packats ned i flyttlådor och det enda som finns kvar är typ en stol och en gaffel. Just där befinner jag mig nu, blicken irrandes efter eventuella kvarglömda saker som kan packas ned i den sista lådan. Och tanken på att vi kommer att leva med dessa flyttlådor ett bra tag till innan allt är uppackat i det nya huset! Det är bäst att vi trivs, för jag kommer då inte packa något mer på en sisådär 10 år.

Två böcker har jag i alla fall sparat: Darkness, take my hand av Dennis Lehane och Lady Oracle av Margaret Atwood, två av mina absoluta favoritförfattare. Jag är nu i sluttampen på Lehane och, herregud, vad bra han är! Jag fastnade inte riktigt för deckarparet Angie och Patrick i första boken, A Drink Before the War, men uppföljaren är som ett slag i magen (på ett bra sätt!) och trots att jag har svårt för brutala deckare är det här så bra att jag ryser. Recension följer då vi fått ordning på bredbandet i det nya huset. På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar