torsdag 2 februari 2012

Guilty pleasures, pt 1

Jag har många guilty pleasures (vampyrböcker, gåslever, okynnesduschande, livsstilsbloggar och snabba kolhydrater för att nämna några), men om sanningen ska fram så är de flesta av dem inte särskilt guilty längre. Något som är lite pinigt är min faiblesse för inredningstidningar. Tjocka, annonsstinna, konsumtionsuppmanande inredningstidningar. Och det är inte ens så att jag är direkt intresserad av att inreda mitt eget hem. Nej, däremot vill jag frossa i andras lantkök, 50-talstapeter, badkarsfötter, hallförvaringar och trendiga kylskåp (men vid shabby chic drar till och med jag gränsen). Dyra är de också, även om jag naturligtvis sparar tusentals kronor på att bara läsa om inredning istället för att praktisera det.

Som tur är har jag upptäckt Stadsbibliotekets tidningsrum! Här kan jag, alldeles gratis, få min månatliga dos av design i form av exempelvis Hus&Hem (nedan) och Allt i hemmet. Och att låna skiten måste definitivt ge bättre karma än att köpa den. Nu ska jag läsa om hur jag kan styla om min gamla IKEA-soffa.

I vanliga fall läser jag Le Monde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar