fredag 10 februari 2012

Gårdagens biblioteksskörd

Den senaste trippen till bibblan resulterade i:

Jeffrey Eugenides The Marriage Plot som jag har haft ögonen på ett tag, mycket lovande story. Dessvärre är det ett korttidslån, så här gäller det att ligga i!

Två stycken omläsningar: Vår sång blir stum av Maria Lang och Dödsdansen av Stephen King. Jag ska försöka dra igenom alla Puck Bure-deckare i vår (mer om det senare) och Dödsdansen lånade jag istället för Att skriva... som jag egentligen var ute efter men som var utlånad.

Bilderboksretro 50-tal som jag bara inte kunde motstå...

Mitt löfte troget en Mallorydeckare av Carol O'Connell (Shell Game). Blev dock lite avskräckt av följande baksidetext:
"... Once a feral child, loose on the city streets, she is now a New York City policewoman, and not much changed: a tall young woman with green gunslinger eyes and a ferocious inner compass of right and wrong."
 Green gunslinger eyes?! Ehum.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar